Uzņēmums “Venipak” ziņo, ka decembrī, kas ir pats intensīvākais svētku periods, sūtījumu skaits Baltijas valstīs ir pieaudzis vairāk nekā par 50 %. Lietuvā fiksēts sūtījumu skaita pieaugums par 57 %, Latvijā – 45 %, bet Igaunijā pat par 69 %. Sabiedrības vadītājs Justs Šablinsks saka, ka līdzīgs sūtījumu skaita pieaugums lielo svētku laikā tiek fiksēts katru gadu.

“Katri Ziemassvētki mums ir ļoti intensīva darba periods. Šajā gadā fiksējām iespaidīgu sūtījumu skaita pieaugumu. Tas ir liels izaicinājums, tomēr tagad varam priecāties, ka izvairījāmies no jebkādiem traucējumiem un visiem mūsu klientiem sūtījumi tika piegādāti laikā,” saka J. Šablinsks.

“Venipak” pārstāvis saka, ka visās trijās Baltijas valstīs šajā laikā tiek pieņemts darbā vairāk kurjeru un noliktavas darbinieku, bet šajā ziemā tika testēta kurjeru optimizēšanas programma.

“Katru gadu šajā laikā darbinieku skaits pieaug par 5–10 procentiem. Darbā pieņemam vairāk kurjeru, kuri savāc un izvadā sūtījumus, tāpat palielinās arī noliktavas darbinieku skaits, lai sūtījumi pēc iespējas ātrāk tiktu sašķiroti un sagatavoti piegādei,” saka J. Šablinsks.

“Turklāt decembrī tika testēta kurjeru optimizēšanas programma. Ar mākslīgā intelekta palīdzību analizējot satiksmes apstākļus un slodzi, kurjeriem programma izveido pašu optimālāko maršrutu. Redzam, ka šis jauninājums ir attaisnojies,” saka J. Šablinsks.

 

Visvairāk tika sūtīti mazi sūtījumi

Uzņēmuma “Venipak” vadītājs saka, ka decembrī visvairāk tiek sūtīti mazi sūtījumi.“Decembrī mēs redzam lielu aktivizēšanos, sūtot nelielus sūtījumus, visbiežāk tie ir pirkumi vai dāvanas. Īpaši liela aktivitāte redzama no veikalu puses – gan interneta veikalu, gan parasto, jo cilvēki aizvien biežāk izvēlas preces piegādi mājās, nevis grib saņemt to fiziski uz vietas,” apgalvo J. Šablinsks.

“Īpaši noslogots ir “Pick up” punktu tīkls, kur cilvēki var piegādāt un saņemt sūtījumus viņiem ērtā laikā un vietā. Decembris tikai vēlreiz ir parādījis, ka šā tīkla attīstība arī turpmāk būs prioritāra investīciju joma nākamos dažus gadus,” saka J. Šablinsks.

“Tas bija arī pirmais gads, kad Lietuvā svētku laikā izmantojām mūsu “Venipak” Drive kurjeru tīklu. Pirms trim gadiem uzsāktais projekts ļauj parastiem cilvēkiem kļūt par kurjeriem un piegādāt sūtījumus, ja adresāts atrodas netālu no viņu darba vietas vai mājām. Lielu daļu sūtījumu piegādāja tieši šie cilvēki. Projektu attīstīsim arī Latvijā un Igaunijā, jo redzam tajā jēgu,” saka J. Šablinsks.